Yangshuo het begin

6 mei 2013 - Guilin, China

op 4 mei aangekomen  vanuit Guillin in Yangshuo tollend van de slaap en zonder koffer  ( foutje van Schiphol) . Goed geholpen door zeer vriendelkijke correctie  douane

koffer wordt meegestuurd met een van de vluchten. Loslaten dus en instappen in de auto van Omeidag College. Chauffeur spreekt geen engels probeer wakker te blijven, af en toe valt hoofd weg. maar ik zie een schitterend groen groen lanfschap adembenemend mooi. Eindelijk in China voelt goed en als thuiskomen

Omeida College verder geholpen kamer gebracht, samen eerste boodschappen gedaan wegwijs gemaakt door vriendelijke dame Magic genoemd van Omeida.

Volgende dag goed uitgerust, fit en wederom op pad met Chinese studente Grace ze leert mij Chinees en ik haar Engels. heerlijk geluncht. weststreet gelopen( super toeristisch en honderden winkels, heerlijke verse rozen thee gekocht .

Vandaag 6 mei mijn eerste chinese les erg leuk en ook mooi . uiteraard niet makkelijjk.Wat opvallend is is de saamhorigheid van de Chinesen en de enorme vriendelijkheid welke  oprecht is. Zo liep ik gisterenavond naar mijn kamer en hoorde ik prachtige muziek , ( traditionele snaar instrument) na wat zoeken vondt ik een ruimte waar het geluid vandaan kwam aldaar speelde een man dit prachtige instrument. Hij zag mij en zette een stoel neer. zo heb ik 20 minuten in stilte geluisterd. bijzonder moment. Dat is China daarom ben ik hier. de taal is mooi het landschap schitterend.

Heerlijk gefietst kort einde van de dag, overal groen boerderijen prachtige bergen. Morgen 2e les, en in de avond ga ik beginnen met engelse conversatie met chinese studenten.

I

1. Daphne:
    7 mei 2013
    Jaaaa mammie wat leuk! Je ziet er fantastisch uit. Dikke knuffels
  2. Margie:
    7 mei 2013
    OK, Josée, Wat een geweldige start!
  3. Lonneke de Groot:
    10 mei 2013
    Hoi Jose, stadje is waarschijnlijk groter dan ik dacht. Hoeveel inwoners heeft het ongeveer?
    En veel plezier het weekend, zet je foto's maar op het blog. Have fun! Hoop dat regen stopt.
  4. Lonneke de Groot:
    11 mei 2013
    veel plezier bij de rijstvelden, hostel en omgeving ziet er erg mooi uit!!! Hier regen en wind en niet zo warm.
    Liefs Lon en Piet
  5. Margae bos:
    15 mei 2013
    Lieve Jose ,

Dat ziet er stralend uit !!! Prachtig !
    De boot op de rivier glijdt over het water , mooie sferen !
    Fietsen langs de rivier lijkt me ook heerlijk .
    Josie zet 'em op en keep strong !

Liefs van Margae . ( mail volgt )
  6. Jannie:
    16 mei 2013
    Ha Jose,

Wat een avontuur en er klinkt zo veel enthousiasme uit je eerste verslag! Veel succes met je lessen. Ga je ons de volgende keer al een paar woordjes chinees leren? liefs, Jannie
  7. Christine:
    29 mei 2013
    Op de RKP je foto's gezien, prachtige opnames, heel veel liefs en tot contact,

Christine