wonen in Yangshuo

16 mei 2013 - Yangshuo, China

Dag lieve vrienden in Nederland,
mijn vervolg verhaal ben nu bijna 2 weken in China
Het is een prachtige omgeving hier , ik fiets veel,( voor 10 euro fiets gekocht) de hitte is vochtig dus veel drinken.Langs de weg boeiend te kijken naar de velden de vrouwen die hard werken, met zeer veel aandacht planten ze hun stekjes, sommigen zijn volledig krom gegroeid. Gezinnen eten altijd met elkaar rond een schaal buiten. Overal groen groen , hoge bergen stijl omhoog ( je kan er niet op)
Heb veel mensen ontmoet die allen leuke verhalen vertellen( toeristen) waar je ook weer van hoort waar het leuk is. Elke dag start mijn Chinese les om 9:30 , tot 12 uur om 12 uur is er eten in de kantine met de studenten .ook om 18 uur is er weer ene maaltijd.
Chinees is een mooie taal met veel klanken en tonen, omdat ik zing pak ik het wel op, alleen onthouden is soms lastig en ik spreek een paar woorden, studeren is dan ook belangrijk.( ook lastig vanwege het drukke programma)
Om 17 uur geef ik Engelse conversatie aan Chinese studenten. dit is zeer boeiend de meeste zijn jong 20 tot 30 jaar , ze hebben hun baan opgezegd om engels te leren , waarom? Om een betere toekomst te hebben in China of elders. al met al voel ik me thuis hier, wel merk je dat de warmte veel energie wegneemt, heb fijne kamer met airco waar ik kan studeren, en rusten.
De Yulong rivier is mooi , ik heb daar gezwommen, wel vast houden, aan de kant veel stroming vanwege de vele regen, dan hoor je de vogels en zie je een man met buffel oversteken bij de rivier.
de stilte is heerlijk bij de rivier in tegenstelling tot de drukte in Yangshuo erg veel toeristen.
De straten zijn zo schoon, overal wordt gebezemd, soms ruik je de bloemen , de buurt waar ik woon is stil en mooi. Eergisteren heb ik gedanst met Chinese vrouwen op traditionele Chinese muziek, een ware uitdaging! Mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Alhoewel er ook anderen zijn , zo ben ik overvallen op de fiets mijn rugzak zat vast, dus ging ik de lucht in stuur in maag. Op pad geweest met politie , dat nemen ze erg serieus, foto's gemaakt van plek, en dorp waar de jongens stonden, gebeurt hier bijna nooit al met al ook weer bijzondere ervaring om een politie bureau te zien. totaal anders dan in Nederland zeer ouderwets. Nog steeds heb ik het erg naar mijn zin en voel ik me thuis. Tot het volgende verhaal Groeten Jose

1. Lonneke de Groot:
    Hoi Jose,
    Leuk om te lezen, ik denk dat je je draai wel gevonden hebt. Vervelend die overval, is er iets gestolen?
    hoe was het in het Dragonhostel afgelopen weekend?

Tot op Skype

liefs Lon
  2. Elmira van Galen:
    Hoi Jose,

Het klinkt als een schitterende omgeving en wat een druk programma zeg, je hebt geen tijd om je te vervelen, da's duidelijk! Fijn ook dat de mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn, maar wat vervelend zeg van die overval! Heb je je wel na laten kijken door een arts ? Veel plezier verder!
    Groetjes
    Elmira
  3. Astrid van Berkel:
    16 mei 2013
    wat heerlijk dat je zo kunt genieten en ondanks je drukke programma toch af en toe tijd hebt om in te keren.
    hier nu bijna 8 uur en tijd...

groetjes, Astrid
  4. Margie:
    18 mei 2013
    Leuk dat je al meteen met de Chinese studenten aan de praat kan . Het is me wel duidelijk dat je erg geniet van de mensen en de natuur en ik vind het knap dat dat je je positieve kijk niet bent verloren door de overval.
    groetjes, Margie